You're Worth It – Lash for Less

Dec 22, 2023 Another Round of Price Reduction !! Even Including our most popular lashes:

Mink C-curl 0.05 - $17, Mink D-curl 0.04 - $15
Silk C-curl 0.05 - $17, Silk D-curl 0.05 - $19
Vivid C-curl & D-curl 0.06 - $20
Above are everyday price for individual lengths in CAD

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You're worth it!

KNOWING YOUR VALUE AND BEING PREPARED TO ASK FOR IT
 

Its spring time! Fresh new season, fresh new you and of course the start of a fresh new fiscal year soon.  So maybe its time to broach the subject of raising your prices.  We know its a scary idea, worrying that you will lose clients  or that maybe you're not worth it.  Trust us, you are worth it! We all start somewhere, and when we do we start off with low introductory prices.But in time when our skill and speed pick up the time comes where we must re-evaluate what we are worth. So here are some things to consider.

Where is my skill level at?
Are you a newbie? or have you been lashing for awhile now? Because if you're no longer a newbie than why are you charging newbie pricing? 

Where does my speed sit?
When we all start our first full sets can average around 2-3 hours! But if you're managing to get your time down 1.5-2 hours for full sets, without for-fitting  quality, then you deserve to charge a bit more.  Lashing, like nails, can seem backwards at time.  The quicker we are the more we charge, the slower we are the less we can charge. Your clients are prepared to pay for a high quality job done in a short period of time.

Am I pre-booking 50-80% of my month?
If you're in demand, you are doing something right! Word has gotten out about your quality and ability and you should feel safe raising your prices. 

Am I using high quality products?
Obviously if you're using low quality products its hard to charge a lot since you'll be battling with retention issues and bad lashes.  But if you're choosing to spend that little bit extra, to offer you're clients the best products possible. Then absolutely you should be countering the price difference with a price increase on your end. Let clients know that they're paying a bit extra now because you're using the best and you are the best! ;)
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You're worth it!

KNOWING YOUR VALUE AND BEING PREPARED TO ASK FOR IT
 
C’est le printemps! Nouvelle saison fraîche, nouveau vous et bien sûr le début d'une nouvelle année financière. Alors peut-être le temps pour aborder le sujet de l'augmentation de vos prix. Nous savons que c'est une idée effrayante, inquiétant que vous perdrez des clients ou que peut-être vous pensez que vous ne valez pas la peine. Faites-nous confiance, vous en valez la peine! Nous commençons tous quelque part, et quand nous le faisons, nous commençons avec des prix de débutant. Mais au moment où notre habileté et la vitesse s’améliore le temps vient où nous devons réévaluer notre valeur. Alors voici quelques points à considérer.


Où est mon niveau de compétence?
Êtes-vous débutant? Ou faites-vous des cils depuis un certain temps maintenant? Parce que si vous n'êtes plus un débutant, pourquoi avez-vous la tarification d’un débutant?


Où se trouve ma vitesse?
Lorsque nous commençons nos premières poses complètes peuvent être en moyenne 2-3 heures! Mais si vous réussissez à réduire votre temps à de 1,5-2 heures pour les poses complètes, sans réduire la qualité, alors vous méritez de facturer un peu plus. Les cils, comme les ongles, peut sembler à l'envers. Plus nous sommes rapides, plus nous facturons, plus nous sommes lents, moins nous pouvons facturer. Vos clients sont prêts à payer pour un travail de haute qualité fait dans un court laps de temps.


Suis-je pré-réserver 50-80% de mon mois?
Si vous êtes en demande, vous faites quelque chose de bien! La réputation au sujet de votre qualité et vos compétences s’est fait entendre et vous devriez vous sentir en sécurité augmentant vos prix.

Est-ce que j’utilise des produits de haute qualité?
Évidemment, si vous utilisez des produits de mauvaise qualité, il est difficile de charger beaucoup car vous serez en combat avec les problèmes de rétention et les mauvais cils qui perdent leur courbe. Mais si vous choisissez de dépenser un peu plus, pour offrir à vos clients les meilleurs produits possibles. Alors absolument vous devriez aller à l’encontre d’augmenter vos prix. Faites savoir aux clients qu'ils paient un peu plus maintenant parce que vous utilisez le meilleur et que vous êtes la meilleure! ......
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